Een gezond en suikervrij drankje, het lijkt onmogelijk. Een rondje door de supermarkt doet al snel concluderen dat je toch echt zelf aan de slag moet om gezond drinken naast water te maken. Een gezond sapje bijvoorbeeld of een ander gezond drankje. Daarom inspiratie voor gezond drinken! Voor glazen vol vitamines die je kleine schat maar al te graag leeg slurpt.

Groene smoothie

Een groene smoothie voor kinderen? Is dat niet te heftig? Drinken ze dat echt op? Ja! Natuurlijk ligt het aan de ingrediënten die je gebruikt. Maak je een groene smoothie voor je kids, zorg dat je dan niet teveel bleekselderij gebruikt bijvoorbeeld. Bleekselderij is al snel overheersend in een groene smoothie. Grote kans dat je kleine het dan niet opdrinkt. Welke ingrediënten voor een groene smoothie zijn dan wel kidsproof? Deze ingrediënten zijn hier favoriet:

  • Spinazie en andijvie zijn ideale groenten om als basis te gebruiken
  • Bevroren banaan
  •  Appel of peer
  • Kokoswater
  • Avocado

Dit recept voor een groene smoothie is kidsproof. Sofie en Sepp zijn er dol op!

Wortelsap

De zoete smaak van wortel doet het goed bij kinderen. Voor deze heerlijke wortelsap heb je voor ongeveer 1 liter sap maar 3 ingrediënten nodig:

  • 1 Kilo wortels
  • 3 (biologische) appels
  • Water of kokoswater

Wortelsap maken doe je zo:

  1. Verwijder de harde stukjes aan de bovenkant van de wortels, snijd de wortels in stukjes en doe de stukjes in je slowjuicer
  2. Schil de appels als je geen biologische appels gebruikt. Anders kun je de schil gewoon laten zitten. Snijd de appel in stukken en doe ook die stukjes in de slowjuicer
  3. Giet het sap in een grote (afsluitbare) kan of fles en verdubbel het sap met water of kokoswater. Goed schudden en klaar ben je!

Gezond drankje: fruitwater

Dit is recept is zo leuk om met je kinderen te maken! Door je kinderen te betrekken bij het maken van een gezond drankje, is de kans veel groter dat ze het drinken. Twijfel je of kinderen de gezonde drankjes wel willen drinken? Maak dit recept dan eens samen met je kids! Check hier het recept voor fruitwater.

Fruitsmoothie met kokoswater

Een gezond drankje vol anti-oxidanten die ook nog eens kidsproof is? Deze fruitsmoothie met kokoswater is door het rode fruit heerlijk zoet en de bevroren banaan maakt het drankje heerlijk romig. Een succesdrankje dus. Voor je kids en voor jou! Nice to know: je hebt maar 3 ingrediënten nodig en het sapje is supersnel klaar.

Limonade

Limonade, kinderen zijn er dol op. Gezond drinken is het niet. Op zoek naar een recept voor gezonde limonade? Je maakt het heel eenvoudig zelf. Kies een fruit naar keuze, doe het samen met een dubbele hoeveelheid water in de blender en mixen maar. Voor een ruim 1 liter gezonde limonade gebruik je dus 500 gram fruit en 1 liter water. Lekkere combinaties zijn:

  • 500 gram aardbeien met 1 liter water
  • 500 gram frambozen met 1 liter water
  • 3 perziken, 1 uitgeperste sinaasappel en een 1 liter water
  • sap van 1 citroen, 10 muntblaadjes, scheutje agave siroop en 1liter water

Tip: in plaats van water kun je ook kokoswater gebruiken.

Groene ijsthee met kersen en munt

IJsthee is favoriet bij veel kinderen. Gezond is het niet. Maak daarom deze groene ijsthee met kersen en munt eens voor je schatjes. Zij blij met de ijsthee en jij blij dat gezond is! Geen onnodige suikers, maar een gezond drankje dat naast water ook vitamines bevat. Oh, en het ziet er nog eens heel leuk uit ook!

Water

Geen zin of tijd om gezond drinken te maken? Boffen wij even dat we in Nederland oké drinkwater hebben dat we zo uit de kraan kunnen drinken! Easy does it.

Gezond ontbijten

Naast gezond drankjes, behoefte inspiratie voor een gezond kidsproof ontbijt? Check deze 10 recepten voor een gezond ontbijt met yoghurt.