‘Haha, dat kan toch niet?’, zegt Sepp lachend nadat hij de eerste bladzijde van ‘Spekkie en Sproet zelf lees boek’ heeft gelezen. De politie kan helemaal geen bekeuring krijgen omdat hij te hard rijdt’, zegt mijn 6-jarige kanjer. Hij heeft nog maar 1 bladzijde gelezen en is nu al enthousiast. En ik ook! Want Sepp,  6 jaar oud, ontdekt hoe leuk lezen is. En dan blijf je lezen.

Vivian den Hollander

Ik ben dol op de kinderverhalen van Vivian den Hollander. Ze schrijft zo goed. Na de eerste bladzijde van het Spekkie en Sproet zelf lees boek weet je bijvoorbeeld al iets over de interesses van de twee.  Zo is Sproet dol op voetballen en Spekkie houdt van spannende dingen doen. Iemand achtervolgen bijvoorbeeld. Op diezelfde eerste bladzijde weet Vivian al wat spanning op te bouwen en ze sluit de bladzijde af met een grap. Want inderdaad, de politie kan geen bekeuring krijgen voor te hard rijden. Dus wat doe je dan? De pagina omslaan. Verder lezen.

Zelf lees boek

Het speurdersduo Spekkie en Sproet bestaan nu 10 jaar. Het zelf lees boek is het eerste boek over Spekkie en Sproet voor beginnende lezers. Het boek is geschreven op niveau AVI E4. Hoewel Sepp nog niet in groep 4 zit, kan ook hij het boek al goed lezen. Hij leest zelf en we lezen samen. Heerlijk om samen op de bank te kruipen en elkaar voor te lezen.

Spannende illustraties

In het boek staan 3 spannende verhalen. Elk verhaal bestaat uit 9 hoofdstukken. Juliette de Wit illustreerde de pagina’s. Bijna elke illustraties straalt iets spannends uit. Een snelrijdende politie auto, een koffer met goud en een boze meneer bijvoorbeeld. Maar ook vrolijke tekeningen. Zoals de spekjes waar Spekkie zo dol op is.

Beginnende lezers

Spannende verhalen zelf lezen, dan voel je je pas groot! Het kan met het Spekkie en Sproet zelf lees boek. Hij kost € 14,99 en je bestelt hem via de link bij Bol.com. Hoewel Sepp zich nu dus behoorlijk groot voelt, vinden wij het ook het heerlijk om samen op de bank te kruipen en samen te lezen. De spannende verhalen, de humor en de tekeningen zorgen ervoor dat je beginnende lezer steeds weer een volgende bladzijde leest. Aanrader!